Dagens skrittrunda

}
2010-08-16 @ ${EntryTime

Ridning i dag som sagt på 30 minuter, blev en skrittrunda på grusvägen skulle egentligen kunna ta den “säkra” vägen och rida inhägnat eller där de inte finns så mycke han kan bli skrämd för eftersom de blåser och han är lite extra tramsig men tog istället de som en träning att rida ut när de susar i öronen, brevlåder smäller, plast som fladdrar, små flaggor som viftar på åkrarna, små saker som blåser runt vid gårdarna osv. Så jag lät honom själv hitta tempo krävde inte särskillt mycke och så vilket gick utmärkt han hoppade bara till en gång och stannade en gång men absolut inget som blev något svårt eller stor grej av.

Han är lite så kinkig när de blåser och regnar antagligen dels för att där vi köpte honom hade dem eget ridhus som dem red i sånt väder och sen i förra stallet stod hästarna allt som ofta inne när de blåste mycke eller regnade fast nu är de mycke bättre eftersom dem alltid är ute i alla väder tidigt på morgonen till sent på kvällen så han är lite härdad.


 Tummen upp för denna skrittrunda...


Tog sadelen idag och jag kan säga de är inte lätt att sadla en köttbulle... rund och go liten pålle hihi
Klippte luggen, svansen och en bit på manen till tuppakam (närmast sadelen står all manen rätt upp så den brukar bli tuppakam...) ska klippa resten av manen snart, har blivit sjukt lång..

                  

(Gammla bilder)

Ps anledningen till att jag typ aldrig tar nya foton är för att min kamera i mobilen funkar inte längre (tappade mobilen i havet) sen har jag aldrig kamera med mig..


Kommentarer
Postat av: sofia

fin blogg :D

2010-08-16 @ 18:43:59
URL: http://audry.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback