Fredag

}
2010-08-20 @ ${EntryTime
Fredag today känns absolut inte som de men men bara bra ju..

Har som sagt varit på stranden i Lomma, har inte så mycke att säga om de inte direkt min typ med bollsporter och sånt, men nu är de över iallfal..

Började halv 9 och slutade strax innan två + pendling osv så var väll hemma vid 3

Åkte bil till stallet, hjälpte till att mocka i hagen (var inte min dag utan en annans..) & red en sväng..

Red en sväng på grusvägen vid hus, gårdar och åkrar, blåste rejält så han var lite små fjantig men inget svårt direkt.. men när jag red i en stor vattenpöl (rider alltid i vatten, tycker de är kul xD och bra träning), kom där en lite längre bil bak ifrån som vi inte hörde eftersom de blåste så mycke så när jag trodde han hade kört förbi hade han ett flaksläp som hoppade runder på vägen och dönade som bara den så peppe blev stressad och började små trava och vände tvärt om, men han han inte mer än 2 meter innan han stanna (jag stannade honom) klappade honom och stog bara stilla i någon sekund, gick vidare förbi släpet och bilen med öronen fram helatiden. Sånt som händer och i den situationen hade vilken häst som blivit minst lika rädd så jag tycket han skötte sig utmärkt, själv tycker jag också att jag löste de bra, har fått bra sits nu så jag håller bara om honom med benen om de skulle hände något så jag varken glider fram på manken eller bak det är ju där man lättast trillar av, sen var jag faktist rätt lungt trots att jag blev “skrämd” vilket smittade av sig på Peppe så han blev lugn snabbt igen.
Peppe blir säkrare att rida ut med och min sist och lugn blir bara bättre och bättre efter att jag satt igång honom igen... Nu när han är “igång” har jag börjat ställa lite mer krav, försöka få honom att gå på tygel och skjuta upp ryggen och inte bara kröga på nacken och lite andra små grejer, var sten hård på honom idag men de ger resultat... envis är det som gäller och att se målet framför sig, de går bara inte att se ett kanske eller vet ej även om man aldrig vet hur de kommer bli, i stället ser jag mitt mål och tränar för de, bestämmer mig för om jag ska lyckas eller inte och de SKA jag!




Passande bild till inlägget kanske.. tycker iallfall peppe ser till att njuta av livet och hur lugn som helst..


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback