Plugget

}
2010-08-02 @ ${EntryTime

De drar ihop sig allt mer till skolstart bara två veckor och tre dagar, just nu känner jag mig inte alls taggad behöver läängre lov är ju inte förens nu man börjat... börjat ta de lungt och njuta av ledigheten...

Men datumet flyttas inte för de så de är bara att kila iväg med en kompis på shoppingtur på jakt efter skolprylar som väska (axelremsväska i skin eller tyg), kalender (är sämst på att hålla koll på allt, läxor, prov osv) , penna, suddi, skor (sköna höstskor är ett måste), jacka och tygväska (till idrotten så man kan ha den i den andra väskan, smidigare) (typ de viktigaste just nu) kanske några idrotts byxor, hopfällbar borste och sånt smått också, har dock letat väska läänge men kräsen som man är har jag inte hittat en endaste, sportväskorna är inget i min stil annars hade de varit ett lätt kort men kanske åka över till Danmark där ska ju finnas en Friis & Company affär men vi får väll se...?

Usch nej redan Augusti bara de får en att nästan räkna ner dagarna...

Får väll försöka tagga till lite innan skolan måste ju satsa och plugga mycke bättre detta året... ska jag va ärlig så la jag aldrig riktigt manken till utan la mer tid till dem “enkla” ämnena och dem lite svårare eller svåra la jag inte ner tid på alls, nej detta året bara måste jag avsätta tid till att öppna boken och plugga och inte bara vissa ämnen... eller lägga boken brevid datorn.. ,.. varsen nästan fasar jag för att jag ska ha spanska (induviduellt val),  få att välja på och Matte b blev jag tvungen att läsa som utökad kurs.. suck! har glömmt rubbet kan inte ens säga en mening längre... men jag får verkligen inte sänka mig från VG till IG kanske hjälper de med lite repetetion eller inte... (blev lite endringar så vi ska ha Engelska B och Matte B blir mitt individuellt val + rättskunskap) aja nu när inte Peppe är i full trim kan jag ta någon dag mer åt skola och plugg... sen brukar mamma hjälpa till när jag slutar sent..


Hoppas till tusen att Peppe är frisk så jag kan börja så smått även de har stor påverkan på skolan, mer motivation och drivkraft.



Hittar jag en jämn balans mellan Peppe och plugg kommer de gå great + lite motivation (+ allt annat man gör på fritiden)

På tal om något annat så ska vi tillbaka med Peppe och kolla honom på Torsdag hoppas som f*n!
                                                  Hoppashoppashoppas


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback