Söndag

}
2010-10-10 @ ${EntryTime

Sista dagen på helgen och som vanligt lite halvslappt så som de brukar va på söndagar...

Stallet tidigt idag, dimmigt och fruktansvärt kallt så de fick bli leggins under och fleecevantar men gillar när man är så kall om kinderna och näsan och bara kommer in i värmen så mysigt hihi
Mamma var i stallet och hjälpte till och idag gick de riktigt bra, efter bara knappt 9 veckor sen jag började rida har han fått muskler och arbetar på ett helt annat sätt, nu går han faktist bättre i dressyren än vad han någonsin gjort tidigare, innan har de mest vatt högrest, tittat utåt och ett jäkla tempo men när man vatt tvungen att börja om från början då är de ju istället jag som sätter grunderna...
Numera som en oslipad galen diamant...
Men jag måste bli mycke mer nogrann på att INTE titta ner och rida raakare sen handlar de mest om att stärka, träna och lära nytt...

Denna blicken vill vi inte ha....




Ska kika runt lite på hööks och flädie efter nya vinterridskor för de är galet vad kylan kommer fort fast än att den inte riktigt kommit än...

Sen blev de en tur på köpcenter igen innan vi gick och handlade, hittade en jätte snygg skjorta men han inte visa den för pappa innan vi skulle in i mataffären... ;( men men

Strax innan 8 antagligen åker jag hem till mamma igen dock blir jag helt själv med Dezzie ett tag eftersom mamma och Philip är på konsert men ska ju packa upp sånt sen är de B vecka kommande vecka och föresten jag och mamma ska börja simma lite så någon gång i veckan, börjar antagligen kommande vecka :) och ja på lördag kör vi nog upp till dagstorp och rider, lite dels som träning att rida där osv men också för att han inte bara ska åka transport till veterinären har märkt att han inte vill in i släpen direkt eftersom han vet vad som väntar...

Och föresten om det är någon som vill va medryttare eller känner någon som vill så hör av dig till mig på min mejl... kommer behöva hjälp med peppe efter operationen ett par månader efter eller ett år men givetvis får man ju se så de funkar först men en annons kommer komma upp!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback