Ridtur i regnet

}
2010-09-20 @ ${EntryTime
Blev en ridtur innan maten istället, mamma skjutsade mig direkt när hon kom hem så har precis ätit.

Regnat typ hela dagen så även när jag red fast som tur är så är de bara små regn. Kör lite hårdare med honom nu innan vi ska till veterinären på torsdag så blev ett pass på ridbanan. Jobba ihop honom, ner på tygelen och höja ryggen, sammlad form, fattningar, ökningar & minskningar osv... När han är focuserad går han klockrent perfeckt men så fort han tappar lite focus vilket han lätt gör eller blir spänd av något som prasslar, folk som går på gården, bilar som kör till eller från gården osv men lixom vad annat kan man förvänta sig? Han har gått nu i 7 veckor och innan de inget alls på mer är 6 månader så jag är super nöjd med honom endån men kämpigt är de när han tappar focus eller man ska jobba ner honom igen men vem har sagt att de ska va enkelt?


För 7 veckor sedan... såg han bara ut som en falukorv men rund mage medans nu har han fått mycke fastare nacke, bogen börjar komma och korset och hela den delen bak har fått lite muskler. Såg de framförallt idag, fast tjock är han fortfarande xD gräsmagen vill inte försvinna...



Denna bilden får mig glad på något sätt.. ;)



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback