Läkar besök

}
2011-04-29 @ ${EntryTime


Före & efter röntgen bilder...

De två längst till vänster är tagna rakt framifrån och de längst till höger är tagna från sidan.
Det som syns tydliga vita ploppar är skruvarna & stagen som är långt metallpinne som skruvarna sitter i alltså efter bilderna... (den stora runda ringen vid skulderbladen är en kula som hänger på halsen när man röntgas för att läkarna ska veta vilket som är höger och vänster..)

Bilden säger ganska mycket de som kanske inte syns jätte tydligt men som han nämde var att man kan se att längre ner på före bilder är revbenen hoptryckta och trycker på lungan gemfört med längre upp där dem är betydligt glesare eller gämfört med efter bilden. Och från sidan kan man också se att de som längre upp var inåt är på nedre delen vriden så det är tvärtom (ryggraden) även att ryggraden går längre in än ryggen ja kollar man noga hittar man mer och mer...

Får väll erkänna att de ser välldigt brutalt ut med skruvarna speciellt bilden från sidan.



Såhär fint ser de ut nu ärret ser lila ut dock välldigt brett upptill och ner till + då de envisa såret som icke vill läka.
Haha vet inte vad jag gör antar att jag sträcte på armarna när pappa fotade.

Fruktansvärt psykist jobbigt att åka tillbaka till alla platser om och om igen spelades de upp ett videoband i mitt huvud när jag var så sjuk, när jag åkte längs korridorerna i sängen till röntgen och undersökningar, som jag skrek av smärta när dem lyfta över mig på brits för att röntgas, när jag var så beroende av andra, glömmer heller aldrig hur ont och som jag skrek när smärtlindrande pumben tog slut och dem var tvungen att fylla på. Nej aldrig kunde jag ana hur psykist jobbigt de skulle va att åka tillbaka, tillbaka och minnas, minnas hur ynklig och hjälplös man var, jag som har sån sjukhus skräck...

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback