Today five mounths ago

}
2011-08-16 @ ${EntryTime
 

(alla bandagen är för att täcka kanylerna och nålen i armen, har även en kanyl i halsen, drän i ryggen och andra slangar)
 
Minnena flyter ut, minns händelser men inte ecksakt vilka dagar... (skriver de jag vet & minns)

Första dagen att faktiskt upp och gå, första dagen med besök.
Minns att en sjuksköterska tog helt fel när hon hjälpte mig att resa mig så av ren reflex specielltt smärta slog jag till henne en blåklocka, förväntar mig f*n att dem ska kunna hur man gör och inte förvärra eller göra fel. Snacka om att jag hade ont sen och var sne på henne resten av tiden.

Första besöket som sagt, fick veta hur Peppe hade de och de var första natten pappa sov hos mig på sjukhuset. Det var också då dem helvetes nätterna började. Kunde absolut inte ligga på ryggen och sidorna minns jag att höfterna värkte extremt mkt och inget hjälpte.

Världens bästa började jobba samma natt som jag var tvungen att vändas 24/7 och ta smärtlindring var tredje timme drygt. Hon var verkligen en ängel, aldrig att hon sa nej, tvekade eller besvärad att vända när de behövdes. Kom alltid in med ett gottskratt och på humör. Hon var vekligen guld värd, kunde sitta och småprata tills medicinen börjat verka, man glömde smärtan för ett tag och piggades upp sen när hon gick kunde man sova på sekunden. Berättade om hur man gjorde med skolios opererade förr och deras sjukhustid efter operation, gammlingarna som skrek på hjälp när dem yngre tryckte på larmknappen och roliga skämt. Tillsist var de hon som var höjdpunkten på dagen eller ja natten, kunde berätta om dagen för henne och plötsligt var natten bara borta så vaknade man till en ny dag igen.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback