Thats life

}
2011-06-18 @ ${EntryTime
Usch nej fy kollade precis på en massa filmer när jag provred massa storhästar bland annat den jag/vi fasnade för mest dock red jag fruktansvärt dåligt precis som jag kommer göra när jag äntligen får börja säkerligen om inte värre. Fan säger jag bara efter att kollat på filmerna känner jag bara att de är f*n livet, finns inget bättre, de och inget annat, satans lycklig när jag sitter där på en häst en lycka som inte kan beskrivas med något annat. Det är de jag vill göra, men körkortet ser mörk ut och läkningstiden känns som evigheter. Lärare och även andra folk säger ofta att jag är målmedveten och envis egentligen gäller inte de i skolan utan något jag tagit med mig från ridsporten. Jag vet, jag vill, jag ska ta mig dit tillbaka i sadeln och jag strävar ständigt efter att bli bättre precis som lärare i skolan säger. Men nu känns de sådär fruktansvärt jobbigt, outhärdligt länge till, utan hästarna i vardagen.

Ibland blir jag bara frustrerad på folk som bara ser de som en utgift, en hobby och inte vad de ger. Går inte att sätta fingret på de men dömma är de sista man ska göra...

Folk har ibland frågat mig - Men kan du rida sen efter pga operationen osv? En sån fråga har jag aldrig frågat mig själv det är bara så att jag ska och på ett eller annat sätt kommer de funkar för att jag vill! Vissa saker får jag lära mig på nytt sätt.

Men ibland tar de fan knäck på mig att bara vänta och vänta men viljan gör mig seg...



Första LBn (70-80cm för b-ponny)

En bild som får mig att bli riktigt tävlingstaggad ↓


Och till sist en bild som visar min glädje till ridsporten ↓



Jag vet bara gammla bilder men är hemma hos pappa so thats why!

Utan häst eller lov att rida köper jag ridkläder med lapparna kvar i garderoben med siktet inställt på såfort jag får ska jag, pengar jag sparar föredrar jag att spendera på ridsporten för det är de jag vill! Aldrig att jag frågar mig om eller hur, det är bara så min viljan den ska f*n klå mina hinder!

74 dagar kvar innan jag är i sadeln igen!

Nej nu lägger jag mig och kollar på en hästfilm! Godnatt.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback