Fix i stallet

}
2010-06-18 @ ${EntryTime

Kom hem för en stund sedan, blev några timmar i stallet

Mockade, sopade som vanligt sen gav jag Peppe massvis med äpplen ``mumms´´
Då kommer Anna ut med Philip och börjar prata om igår hos veterinären och funderade hur vi skulle börja med gräshage osv. Kom fram till att vi delar en gräshage i en fjärde del, en timme idag och två timmar över helgen och sucksesivt öka tills han kan gå på natten och tillsist kan han nog gå i helhage på natten eftersom dem blir så loja och slöa då men vi får se.

Kreativa som vi var satte vi staket med handtag så man lätt han flytta utan att knyta upp hela... fixade ström och allt och tillsist kunde vi släppa honom.

Jag var helt säker på att han skulle springa när jag släppte honom, men nej där hade jag fel lycklig som han blev dök han rätt ner och började beta! Får se hur de går om han springer osv vilket han helst inte ska..

Peppe var minst sagt nöjd!



Peppes hage, en fjärdedel av hela hagen. (något mindre gräs eftersom Jeasmin först har betet ner den för att de inte ska bli för kraftigt för honom)


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback