Kvälls inlägg & åsikt

}
2010-10-14 @ ${EntryTime
Full rulle idag, redovisningen blev ett magplask vilket betyder riktigt illa för PMF B... som avslutas nu till jul och detta var sista arbetet som gick åt skoogen men ja va ska man göra såhär i efterhand? I morgon är de iallfall argumentationerna är taggad till att argumentera lite men ja de beror på hur de går och funkar beroende på om jag kommer säga mycke osv...

Mamma var hjälpsam (som vanligt ;) ) och fixade i stallet så när jag kom hem var de bara att käka sen åkte vi och simmade så häärligt speciellt när dem släckte ner, vi ska börja simma en gång i veckan så har satt upp ett mål på hur många längder jag ska simma inom 3 gånger, avslutade med att hoppa lite och bada i dem små och varma basängerna xD Men de bästa var att när vi åkte dit hade jag ont i ryggen men sen efteråt var de inget alls och har heller inte kommit... nej detta måste jag börja med regelbundet dels för att stärka musklerna och dels för att sträcka ut ryggen...

Tänkte på de att många inte åker och badar, med skolan eller på stranden för att de inte tycker om sin kropp eller trivs i den, själv tycker jag inte om hur min kropp ser ut när ryggen är sne, bröstkorgen på ena sidan är framskuten, ena axeln något högre men jag trivs i min kropp för de och är inte rädd för att gå i bikini eller duscha osv, detta är lixom jag varför skämmas över mig själv? Jag har aldrig skippat bada med klassen för att inte våga visa mig i bikini, bytat om på toa för att ingen ska se en, bantat inför beachen osv känner lixom ingen mening med att hoppa över saker eller ödsla tid på onödiga saker bara för att man inte trivs med sig själv, varför kan man inte åtminstånde försöka, börja jobba på de? Trots de är de massvis med folk som skippar saker bara för de, klankar ner på folk när dem känner sig nere, men varför? Varför ser man inte till att stärka sig själv istället?


Visst jag kan inte påstå att jag har världens bästa självförtronde osv eller att jag aldrig varit taskig mot någon men ni förstår vad jag menar... jag jobbar med mig själv, försöker se saker positivt, inte klanka ner på folk, försöka inte gämföra sig med andra osv. 



Fick bli en bild från google...


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback