Var är tryggheten?!

}
2011-08-09 @ ${EntryTime

I all nyfikenhet klickade jag in på en blogg mamma tipsade mig om inför operationen när jag var som mest rädd, någon som själv hade gått igenom skolios operation dock en mildare grad men lixom för & efter resultat, hur hennes erfarenhet var osv.

Så kom jag fram till hennes inlägg om Lex-Maria anmälan och blir bara så jäkla irriterad. Hennes Lex-Maria anmälan var för att hon hade fått en förhögdos mofin i sin pump och jag har själv "fått" en Lex-Maria anmälan då dem höll på att ge mig fel tvättat blod, hade de gått in i kroppen vet dem inte ens om jag hade levt idag. I sista sekunden dem upptäckte de tur nog. (vilket även betyder att jag fick förlite blod)

MEN grejen är den att man åker till ett sjukhus, blir inlaggd eller undersökt och iprincip lägger sitt liv i deras händer med deras kunskap. Man litar på dem tillfullo, att dem vet, kan och gör rätt. Inte kan man dubbelkolla att dem gör rätt osv de ska vi f*n inte behöva heller. Jag menar åker man till sjukhus är man där för att vårdas inte skaffa annat som är DERAS fel. Jag som har värsta sjukhus skräcken har förlitat tanken på att dem vet vad dem sysslar med, gör och kan de bäst. Vem ska man lita på och tro på? Ska någon lixom behöva dö innan dem ska bli nogrannare? Sjukt irriterad jag menar sjukhus får bara inte göra fel där handlar det om liv och död! Inte nog att man ska behöva oroa sig för om operatioen går bra nu kan man knappt ens lita på att dem gör rätt i så "petitess" saker! Finns absolut ingen ursäkt!

Nej mer pengar borde läggas på sjukvården helt klart, det är där vi ska känna oss trygga ju!



När man är som minst, hjälplösast och noll kraft ska man då behöva ligga och tänka på vad näst??
När man är glad att man lever och inte förlamad ska man då va rädd för att annat ska hända???!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback