Inspiration från annat håll

}
2011-02-06 @ ${EntryTime
Ja denna gången handlar inte inspiration om mode nej om livet...

Faktum är att varje gång jag klickar in på blondinbellas blogg blir jag inspirerad till ett liv utanför ramarna, kännslan av att inte leva ett vanligt svensson liv blir allt starkare. Inte för att jag gillar bella personligen eller gilar hennes stil eller något åt de hållet utan för att hon verkligen lever de livet hon drömt om, kämpat sig dit sedan unga år, inte riktat sig efter normerna och allt vad de poppar upp mer bloggar desto mer folk hamnar utanför normerna. Men de är heller inte de att jag vill driva eget företag, föreläsa osv utan just leva ett liv precis som man vill ha de för mig ett liv utan för ramarna, ett liv så olikt svensson livet som möjligt.

Men hur ska man som ung kunna veta vad de livet är, hur ska man kunna börja redan i unga år om man inte vet vad man vill och både tankar och vilja är spridda. Om jag hade önskat hade jag haft en stark dröm hur jag velat ha mitt liv, visst har man en eventuell delar av de men inte alls så klart som jag velat. Jag vet att jag inte ska stanna i butiks banorna eller något liknande den låga "nivån" utan vidare, något högre upp utan att slava till andra folk. Plugga vidare men förtillfället pluggar jag bara på utan mål eller siktan efter något bara så bra betyg som möjligt men som sagt hur ska man kunna veta vad man ska göra om man inte vet vad man vill?!

Lixom varje gång jag läser ett litet inlägg har jag bara lust att bestämma mig nu och redan nu börja jobba för de men HUR?!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback