19 mars för fem månadersedan

}
2011-08-19 @ ${EntryTime


Dagen började bra, tvingade i mig frukost och var mer och mer tvungen att sitta upprätt i sängen men när jag satt mig på toan två sekunder susa de i öronen och allt blir alldeles oklart, suddigt, vit som ett lakan och svimfärdig och spyfärdig från klar blå himmel. Ringde på larmklockan och sköteska for in, körde mig direkt in på rummet, hissade upp fotändan och spydde i ett kör tills jag var ekandes tom i kroppen och föll ihop av orkeslöshet. Tydligen var de vanlig reaktion på alla mediciner, magen inte tillsist tål allt men sjukt vad de gjorde ont att spy när revbenen vidgades och ryggen märktes av.

Deprimerad och nere heladagen
, fick massa besök men bäst av allt var när bror och mikaela kom på kvällen.
Hade hittat god dricka och kunde börja äta de som faktiskt var gott så vi käkade chips, godis och gifflar på kvällen, mamma var helt galen och gjorde allt för att jag skulle äta. Tror vi såg något på tv men de var absolut den bästa dagen på hela sjukhustiden, hur glad som helst för att dem ville vara där på kvällen när dem kunde gjort annat.

Sköterska kom in för att plocka bort alla kanyler samt nålen i armen och mamma som började ulka när dem drog ut den långa slangen i halsen visserligen blundade jag för att jag inte klarar av sånt men endån...
En stund senare kom dem in med hela brickan med midicinerna och SPRUTA som jag inta hade någon aning om, en klexan spruta mot blodproppar. Jag som är liiiivrädd för sprutor och verkligen gör allt för att slippa men jag var som fängslad i min egen kropp, kunde inte fly bara skrika så jag knep med tårna och skrek som en gris när hon stack. Gjorde ont när hon skulle nypa mig i magen, sticket och när vätskan spred sig. Tur nog var Mikaela som livade upp och fick mig att skratta åt sprutan lite istället för att va vansinnig x)


Kommentarer
Postat av: mikaela

men det är väll självklart att vi skulle komma in till dig!!! det begriper du väll :)

2011-08-20 @ 00:34:51
URL: http://mmajk.webblogg.se/

Skriv gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
"
URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback